Meer dan 2000 woningen in aanbouw

De Key startte in 2020 met de bouw van 1.121 woningen voor studenten en jongeren. Samen met de projecten die in 2019 zijn gestart, hebben we eind 2020 maar liefst 2.186 woningen in aanbouw. Een mijlpaal in de geschiedenis van De Key. Op de overzichtspagina zijn onze nieuwbouwprojecten in 2020 op een kaart te zien.

Ruim 7000 woningen opgeknapt

Naast nieuwbouw zorgt De Key ervoor dat de kwaliteit van de bestaande woningen goed blijft, zodat trouwe bewoners ook prettig blijven wonen. Zo zijn ruim 600 woningen gerenoveerd en werd bij circa 6500 woningen onderhoud uitgevoerd. Een mooi voorbeeld van een bijzondere wijk die De Key gaat renoveren is De Punt in Amsterdam Noord. Ook werden woningen verduurzaamd door het plaatsen van dubbel glas of een betere cv-installatie, zoals in de Heemstedestraat. Tot en met 2024 investeert De Key € 199 miljoen aan diverse verbeteringen zoals brandveiligheid, asbestverwijdering en funderingsherstel. Op de overzichtspagina lichten we een aantal verbeterprojecten uit.

Meer weten?

Dit was slechts een greep uit het jaarverslag. Hier vind je het volledige volkshuisvestingsverslag en de jaarrekening.